Červený trpaslík

A je to tady, další článek do blogu, na který už jsem se moc těšil. Protože tentokrát mám v plánu, že se nebudu věnovat jen filmům, ale pěkně si dnes povíme i o nějakém seriálu. Nakonec je to na filmovém pásu taky, ale můžeme se pokaždé těšit znovu a znovu na stejné „hrdiny“, ale jinak. 🙂

Tak tedy, mým nejoblíbenějším seriálem Nr. 1 je Červený trpaslík, v originále RED DWARF. Tenhle úžasnej britskej kultovní sitcom mě naprosto dostal a jak mám volnou chvíli pořád dokola si ho pouštím. Vesmírná loď brázdící vesmír a hledající kurz na planetu Zemi a na ní společně tráví chvíle:

Dave – mající všechno na háku, miluje Kochanskou a touží se, po 3 milionech letech ve stázi, vrátit se zpět na Zemi.

Rimmer – věčný outsider, hologram dělající společnost Daveovi.

Kocour – tvor, který se během 3 milionů let vyvinul z kočky v podpalubí Vesmírné těžařské lodi Červený trpaslík.

Kryton/Kryťák – robot, kterého nejvíce ze všeho na světě těší sloužit a obětovat se ostatním.

A palubní počítač Holly s IQ 6000.

Dostávají se společně do pekelně prekérních situací, ze kterých se jim vždycky (skoro) daří o chlup vyváznout, nebo alespoň na opuštěné planetě někoho zapomenout. Nevím, který z dílů mám nejradši, hodně dobrých je jich hodně, ale ten s názvem Pozpátku patří mezi ty nej. Joha joha! 🙂

A co mi přijde hodně famózní, je to, že v České republice existuje funclub tohoto seriálu a pravidelně se jeho četní fanoušci setkávají na srazech s českými herci, kteří postavičkám z trpaslíka propůjčili své hlasy.

Ty nejlepší hlášky:

Kryton: Pane? Vypral jsem vám prádlo.
Lister: Tyhle? To nejsou moje. Ty jdou ohnout.

Arnold J. Rimmer: Jsem úplná nula, je to tak.
David Lister: Ale, no tak. Nejsi nula.
Kocour: To je.
Arnold J. Rimmer: Máš pravdu!
Kocour: Já vím, že mám pravdu.

 
Arnold J. Rimmer: Co je důležitější, lidský život nebo ten tvůj oběd?
Kocour: Tak to si ani nezaslouží odpověď.
Jukněte a pokud a neznáte, napište mi, jak se vám líbí, moc se těším! 🙂

Leave a Reply

